Tramvaje ve Washingtonu, D.C
Tramvaje ve Washingtonu, D.C., vyjely po neuvěřitelných průtazích poprvé dne 27. 2. 2016. Dnes jimi každý pracovní den jede okolo 3.000 lidí, o víkendech pak jen okolo 2.000.
V historii byly tramvajové linky zřizovány ve všech větších městech, stejně jako v Evropě. Po 2. světové válce nastal kvůli rozvoji automobilové a autobusové dopravy velký útlum a staré tramvajové linky byly nahrazeny autobusy. Od poloviny 80. let, hlavně díky ropné krizi, však znovu dochází k rozvoji tramvajové dopravy a to i ve Washingtonu, D.C.Tramvaje dnes končí na mostě, který překonává koleje vlakového nádraží.
INEKON a.s. dodal v prosinci 2009 tři (celkem dodáno 8) tramvajové soupravy „TRIO“, které jsou napájeny visutým trolejovým vedením (750 V). Tramvaje jsou určeny pro první linku v Anacostia v jihovýchodní části města, která je dlouhá 1,5 míle (2,5 km). Linka vede přes historicky významnou oblast města, kde v roce 1968 došlo k nepokojům v souvislosti s vraždou M. L. Kinga. Současně je ve výstavbě druhý koridor Benning Road/H Street v obchodní, severovýchodní částí města, měřící 2 míle (3,2 km).
U tramvají od INEKONU však podnik naráží na problém obstarávání náhradních dílů.
Existuje tak nový plán, který spočívá v nákupu nových vozidel, která by stávající vozový park nahradila. Možnosti takové investice momentálně prověřuje washingtonské oddělení dopravy DDOT. Předpokládá se, že nová vozidla by byla uzpůsobena i pro jízdu na úsecích bez trolejového vedení, protože na některých plánovaných úsecích (reálně se však nepočítá s otevřením žádného z plánovaných prodloužení před rokem 2024) by neměla být trolej. Pokud by byl nákup nových tramvají jako náhrada zánovních vozů od Inekonu a United Streetcar schválen, očekává se, že by k jejich pořízení mohlo dojít v roce 2020. Starší tramvaje by pak měly být z provozu vyřazeny. K odprodeji by pak mohly být nabídnuty některým z dalších měst, kde se vozy od těchto výrobců používají.
Streetcar je označení klasických (v USA téměř vždy historických) tramvají, které zasahují do běžné dopravy a většinou jezdí uprostřed ulice. Jsou sice pomalejší, ale jezdí po více linkách. Tyto tramvaje dnes fungují jen v několika málo amerických městech a slouží spíše jako turistická atrakce. Stále však jezdí ve Filadelfii, Bostonu, New Orleansu a San Franciscu.